نمایش دادن همه 40 نتیجه

داشتن پوست صاف و یکدست تاثیر زیادی در زیبا دیده شدن افراد دارد و یکی از عواملی که مانع این زیبایی می‌شود، جوش‌های پوستی هستند. ایجاد جوش‌های پوستی محدود به سن و جنسیت خاصی نمی‌شود و احتمال ابتلا به آن‌ها برای همه افراد، چه خانم‌ها و چه آقایان وجود دارد. حتی با رعایت بهترین روتین‌های پوستی هم احتمال بروز جوش روی پوست صورت وجود دارد و تنها راهکار مقابله با آن استفاده از محصولاتی است که به عنوان ضد جوش و منافذ شناخته می‌شوند.

ضد جوش چیست؟

ضد جوش محصولی است که ترکیبات آن با جوش‌های پوستی مقابله کرده، منافذ باز پوست را می‌بندد و مانع جوش زدن مجدد صورت می‌شود. این محصول در انواع مختلفی تولید می‌شود که شامل کرم ضد جوش، ژل ضد جوش، سرم‌ ضد جوش و روغن‌ ضد جوش هستند و هر یک به نوعی در مراقبت از پوست و جلوگیری از بروز جوش تاثیرگذار هستند.

بیشتر انواع این محصول از طریق مبارزه با چربی‌های پوستی که مهم‌ترین عامل جوش زدن پوست صورت هستند و بستن منافذ مانع جوش زدن مجدد می‌شود. به علاوه در انواع مختلف این محصول ترکیباتی مانند اسیدها نیز وجود دارند که جوش‌های قدیمی را خشک کرده و باعث از بین رفتن آن‌ها می‌شوند.

کاربرد محصولات ضد جوش و منافذ

خرید کرم ضد جوش به همه افرادی که پوست آن‌ها مستعد جوش زدن است و حتی با رعایت روتین پوستی سالم و تغذیه مناسب باز هم به این عارضه دچار می‌شوند، توصیه می‌شود. هر چند تاثیر این محصول در از بین بردن جوش‌های پوستی اولین عامل خرید آن است اما دلایل دیگری هم برای تهیه آن وجود دارد و به عبارتی این محصولات کاربردهای دیگری هم دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بستن منافذ باز پوست: باز بودن منافذ پوستی عامل اصلی ایجاد جوش در صورت است، به همین دلیل یکی از کاربردهای مهم محصولات ضد جوش، بستن این منافذ برای جلوگیری از جوش زدن مجدد صورت است. البته برای جلوگیری از این مشکل امکان تهیه کرم جمع کننده منافذ هم وجود دارد اما این محصول تنها به بستن منافذ کمک کرده و تاثیری در از بین بردن جوش‌های قدیمی نخواهد داشت.
  • کمک به بازسازی سلول‌های پوستی: با خرید کرم ضد جوش می‌توانید به بازسازی سلول‌های پوستی کمک کنید. بسته شدن منافذ باز صورت باعث تغذیه بهتر سلول‌ها با استفاده از محصولات درمانی می‌شوند و عملکرد آن‌ها نیز بهبود پیدا می‌کند.
  • صاف و یکدست کردن پوست: از بین رفتن جوش‌های برجسته و زیرپوستی باعث یکدست و صاف شدن پوست می‌شود که تاثیر زیادی در زیبایی چهره دارد.
  • رفع التهابات پوستی: خرید کرم ضد جوش و استفاده از این محصول به رفع التهابات پوستی هم کمک می‌کند. کرم ضد جوش و منافذ با برطرف کردن انسداد منافذ از ملتهب شدن پوست در اثر گرما و حرارت جلوگیری می‌کند.

طرز استفاده از کرم‌های ضد جوش

نکته مهمی که در استفاده از ضد جوش و منافذ باید به آن توجه کرد، روش درست و صحیح مصرف این محصول است. معمولا در زمان خرید کرم ضد جوش، بسته به برند آن توضیحات لازم توسط فروشنده داده می‌شود. همچنین در بسته‌بندی محصولات مختلف، طرز استفاده از آن‌ها نیز بیان شده است و می‌توان مطابق آن عمل کرد. با این حال روش زیر را می‌توان به عنوان بهترین و موثرترین روش استفاده از این محصول معرفی کرد:

شستشوی صورت

پیش از استفاده از کرم ضد جوش و منافذ مانند دیگر محصولات مراقبتی، ابتدا باید پوست را تمیز کرد. شستشوی پوست به خصوص برای افرادی که پوست آن‌ها چرب است، اهمیت بیشتری دارد. پوست صورت باید از هرگونه آلودگی و چربی باشد تا ضد جوش بیشترین تاثیر را روی آن داشته باشد. به علاوه بهتر است این محصول را روی پوست کاملا خشک استفاده کرد. رطوبت پوست مانع جذب مناسب کرم شده و اثر آن را کاهش می‌دهد.

قرار دادن کرم روی جوش‌ها

بعد از تمیز کردن کامل پوست و خشک کردن آن باید مقدار مناسب کرم یا ژل ضد جوش را روی صورت پخش کرد. متخصصان توصیه می‌کنند که محصولات ضد جوش تنها روی جوش و آکنه استفاده شوند و مانند کرم‌های معمولی در کل قسمت‌های صورت پخش نشوند.

ماساژ پوست در ناحیه جوش‌ها

پس از زدن کرم به همه بخش‌هایی که دارای جوش و آکنه هستند باید صورت را در محل این جوش‌ها ماساژ دهید تا کرم جذب پوست شده و جوش‌ها و آکنه را از ریشه خشک کند. توصیه می‌کنیم بعد از زدن کرم ضد جوش، از یک مرطوب‌کننده بدون چربی استفاده کنید. آبرسانی مرطوب‌کننده باعث تسریع نتایج ضد جوش می‌شود. البته در صورتی که از ژل ضد جوش فوری استفاده می‌کنید، نیازی به مرطوب‌کننده نیست.

نحوه استفاده از سرم ضد جوش

پس از شستشوی صورت با شوینده مناسب مقدار مناسبی از سرم ضد جوش را روی سطح پوست زده و پخش کنید تا به خوبی جذب پوست شود. توصیه می‌کنیم پس از جذب کامل سرم ضد جوش از آبرسان مناسب استفاده کنید.

مهم‌ترین نکات در خرید کرم ضد جوش

همان‌طور که اشاره شد تنوع محصولاتی که به عنوان ضد جوش می‌توان از آن‌ها استفاده کرد بسیار زیاد است. انواع مختلف این محصول تنها در بافت و حالت تفاوت ندارند و حتی قیمت کرم ضد جوش هم در هر کدام از انواع این محصول متفاوت است. بیشتر افراد در زمان خرید این محصول صرفا به قیمت آن توجه می‌کنند و در صورتی که قیمت ژل ضد جوش یا کرم مناسب باشد، اقدام به خرید آن می‌کنند.

این در حالی است که برای انتخاب بهترین نوع این محصول و خرید کرم ضد جوشی که به خوبی از پوست مراقبت کند باید نکات دیگری را هم در نظر داشته که عبارتند از:

  • برند محصول: اولین نکته‌ای که در خرید کرم ضد جوش باید به آن توجه کرد، برند محصول است. هر کدام از برندهای تولیدکننده ضد جوش محصول خود را با ویژگی‌های متفاوتی عرضه می‌کنند. از بهترین برندهای تولیدکننده ضد جوش و منافذ می‌توان به نوتروژینا، نوروا، بادی شاپ، سیمپل، اوردینری، فارماسی، بایودرما و… اشاره کرد.
  • ترکیبات: ترکیبات کرم‌های ضد جوش در برندهای مختلف، متفاوت است اما در بیشتر انواع این محصول از اسید سالیسیلیک برای کنترل منافذ پوستی، اسید رتینوئیک برای از بین بردن التهابات، ترکیبات سولفوری برای از بین بردن چربی‌ها و ترکیبات آلفاهیدروکسی اسید برای از بین بردن سلول‌های مرده پوست استفاده می‌شود.
  • بافت محصول: همان‌طور که اشاره شد، انواع محصولات ضد جوش به صورت کرم، ژل، سرم و… تولید می‌شوند که نحوه مصرف هرکدام متفاوت است. در زمان خرید این محصول باید به این نکته توجه کنید و براساس شرایط خود محصولی با بافت مناسب را خریداری کنید. برای مثال اگر زمان زیادی برای انجام روتین‌های پوستی ندارید، بهتر است نوع کرمی این محصول را انتخاب کنید.

بهترین نوع ضد جوش و منافذ را از کجا بخریم؟

در این صفحه می‌توانید انواع کرم‌، ژل‌، سرم‌ ضد جوش و کرم جمع کننده منافذ را مشاهده کرده و بعد از مطالعه ویژگی‌ها، نوع مناسب خود را خریداری کنید. با خرید از یاسمتیک علاوه بر خریدی مطمئن می‌توانید از راهنمایی کارشناسان هم بهره ببرید.